کانون شاهین
دانلود موزیک ویدیو حمید عسکری , بیو گرافی محسن لرستانی , سريال دختران حوا , جدیدترین لباس نامزدی ساده وشیک , دانلود اهنگ جدید فرزاد فرزین به نام من و تو , عکس های عاشقانه با کیفیت , شعری عاشقانه از حافظ , دانلود اهنگ جدید فاطمه گل , عکس بازیگران فیلم آفتاب مهتاب زمین , عکس ماشین bmw z4

 

خواستگاری,همسان همسری

 

از قدیم الایام از دید متخصصین و كارشناسان تنها دو نظریه در باب آشنایی و ازدواج دختر و پسر با یكدیگر وجود داشت كه عبارتند از : نظریه «همسان همسری» و نظریه «ناهمسان همسری».

خواستگاری

 

اما امروزه نظریه سومی با عنوان «نظریه صافی» نیز به این مجموعه اضافه شده است.

·نظریه «همسان همسری» بر این فرض استوار است که هر چه شباهت‌ ها و همانندی ‌های میان دو طرف بیشتر باشد، آنها بیشتر مایل به آشنایی با یکدیگر هستند. همانندی ‌های قومی، فرهنگی، طبقه اجتماعی، مذهب و ارزش ‌های مشترک، سن و سال نزدیک به هم، سطح تحصیلاتی مشابه و علایق مشترک، بنیان و پایه استواری برای ایجاد زندگی مشترک است. البته آن‌چه گفته شد به این معنی نیست که اگر افراد در برخی حوزه‌ ها با هم تفاوت داشتند، حتماً روابطشان ناموفق و ناپایدار است. زیرا افرادی هستندکه علی‌ رغم تفاوت در برخی زمینه ‌ها، ازدواج موفقی داشته ‌اند. با این وجود به طور عام هر چه مشترکات بیشتر باشد زندگی و ارتباط راحتتر و آسانتر خواهد بود.

به همین دلیل متخصصان اکثراً معتقدند که اگر می ‌خواهید ازدواجی موفق، باثبات و شادمان داشته باشید باید در جست وجوی فردی باشید با خصوصیات وکیفیاتی نزدیک به خودتان.

· نظریه «ناهمسان همسری» بیان می ‌کند که ما بیشتر به افرادی علاقمند می ‌شویم، که ما را کامل می ‌کنند. مثلاً فرد خجالتی از فرد جسور خوشش می ‌آید، یا یک فرد اجتماعی و اهل رفت و آمد، یک فرد اهل مطالعه و منزوی را جذابتر می ‌داند. فرض اصلی این نظریه این است که برخی به دنبال افرادی می ‌روند که دارای چیزهایی هستند که آنها ندارند ولی مایل به داشتنشان هستند.

تحقیقات نشان می ‌دهد که در اکثر ازدواج ‌های موفق دو طرف معمولاً از بسیاری جهات به هم شبیه هستند.

·امروزه نظریه دیگری برای توضیح فرآیند آشنایی تا انتخاب همسرشکل گرفته است که آن را نظریه «صافی» می‌ نامند. در این نظریه بیان می ‌شود که افراد برای آشنایی و نهایتاً انتخاب همسر از صافی ‌های پیچیده ‌ای عبور می ‌کنند. هرچه مراحل صافی بیشتر طی می‌ شود، دامنه مخروط تنگتر شده و انتخاب محدودتر می شود. تا این‌که افراد نهایتاً به یک انتخاب دست می ‌یابند.

-اولین صافی آشنایان هستند. منظور از آشنایان همان اقوام، خویشاوندان، دوستان، همسایگان، همکاران، همکلاسی ‌ها و ... هستند که افراد با آنها مواجه هستند. «مکان جغرافیایی» و «زمان آشنایی» دو عامل مهم و مۆثر این مرحله می ‌باشند. البته رسانه ‌های جدید از قبیل اینترنت و مکان ‌های مجازی نیز جزء ابزارهایی هستند که باعث ایجاد ارتباط ‌شده و در این صافی موثرند.

-صافی دوم صافی پیشینه اجتماعی است که شامل گروه قومی و نژادی، طبقه اجتماعی ـ اقتصادی و سن افراد می ‌باشد.

- جذابیت در مرحله بعد به صورت صا‌فی سوم عمل می‌ کند و درتصمیم‌گیری افراد مۆثر است.

-همسانی و هماهنگی افراد با هم صافی بعدی محسوب می شود كه بیشتر مربوط به شخصیت، علایق، باورها و ارزش ‌های افراد است. هر چه افراد به لحاظ این چند عامل هماهنگی بیشتری داشته باشند، احتمال این که با هم ازدواج کنند بیشتر است.

-مرحله نهایی صافی سنجش است. صافی سنجش به ارزیابی افراد از ارتباط گفته می ‌شود. در این مرحله افراد ارزیابی می ‌کنند که در ارتباط ‌هایشان چه می ‌دهند و چه به دست می‌آورند. اگر اشخاص در این مرحله دریابند که آن‌چه که می ‌دهند با آن‌چه به دست می‌ آورند متناسب است، به سوی ارتباط متقابل و متعهدانه پیش می‌ روند.

برگرفته از: آموزش پیش از ازدواج، مهدی میرمحمد صادقی

 


نوشته شده در تاريخ 2016-02-21 توسط kanonshahin
رپورتاژ
پاسخ به 7 سوال رایج در مورد عصب کشی دندان
پذیرش مقاله در مجلات معتبر ISI و اسکوپوس
طرز تهیه روغن خراطین
معرفی دینگ و ذکر تفاوت‌ها
تاریخچه تغییر سرمربی در تیم استقلال تهران
زمان دقیق شرف الشمس در سال ۹۷ چه زمانی است؟
انجام پایان نامه مدیریت
نمایندگی برندها در ایران
روش انتخاب اسباب بازی مناسب کودکان
سامانه جامع مشاغل شهرری
فال حافظ
معرفی شرکت اریا منتخب پارسیان
سرویس VOIP
اریا منتخب پارسیان عرضه جوجه شترمرغ بوقلمون
تورهای لحظه آخری ارزان کیش دبی مالزی و تایلند
مبل تالار یا صندلی مبل تالار پذیرایی
قیمت عمل بینی
بلیط های چارتری ارزان قیمت
بهترین روش انتخاب آتلیه عروس
نورپردازی نما و آلاچیق

لینک های مفید
آموزش مجازی | بیوگرافی ۹۸ | تجهیزات تالار | کاغذ دیواری | کاغذ دیواری |

قدرت گرفته از : پانا بلاگ