کانون شاهین
کانون شاهین
دانلود موزیک ویدیو حمید عسکری , بیو گرافی محسن لرستانی , سريال دختران حوا , جدیدترین لباس نامزدی ساده وشیک , دانلود اهنگ جدید فرزاد فرزین به نام من و تو , عکس های عاشقانه با کیفیت , شعری عاشقانه از حافظ , دانلود اهنگ جدید فاطمه گل , عکس بازیگران فیلم آفتاب مهتاب زمین , عکس ماشین bmw z4

 

 

استرس وافسردگی, موقعیت های استرس زا

 

همان طور که علم و تکنولوژی پیشرفت می کند، عواملی که موجب اضطراب، نگرانی، استرس وافسردگی می شوند نیز بیشتر شده اند. استرس پدیده ای اجتناب ناپذیر است و صرف نظر از جنس، سن، طبقه اجتماعی، ثروت، شغل و مقطع زمانی همواره حضور دارد.

 


بعنوان یک پدیده روحی و روانی ، استرس حالتی است که اکثر ما در زندگی روزمره چه در محیط خانواده و چه در اجتماع و محیط کار آنرا تجربه می نماییم و این تجربه منجر به نتایج گاه مثبت و گاه منفی می گردد. استرس لزوماً مضر نیست و مادامی که بتوان بین افراد رقابت سالم برقرار کرد به یک موهبت تبدیل می شود. اگر استرس وجود نداشت فعالیت های سازنده زیادی صورت نمی پذیرفت. ولی از آنجا که استرس عمدتاً به پیامدهای ناگوار منجر می شود ضروریست تا استرس و موقعیت های استرس زا به نحو شایسته ای مهار کرد.

 

کنترل تنفس(تنفس شکمی)

 

مسلماً هر کسی طرز نفس کشیدن را می داند. اما تعداد کمی از افراد از روش صحیح تنفس آگاهند. کنترل تنفس، یا تنفس کردن به مدت چند دقیقه اغلب به خودی خود راه موثری برای استراحت و تمدد اعصاب است. این شکل تنفس(شکمی) بر حسب مقدار اکسیژنی که دریافت می کنید موثرترین نوع تنفس است. اگر عادت کنیم که به این شکل نفس بکشیم علاوه بر آرامش ذهنی می توانیم فشار خون را کاهش داده و اضطراب را کم کنیم. نفس کشیدن شکمی نه فقط به ایجاد آرامش جسم کمک می کند، بلکه قادر است اثرات منفی فشار روانی را نیز خنثی سازد.

 

ورزش کنید

 

اگر ورزش کنید و وضعیت جسمی خود ر ا در حالت طبیعی و مناسب نگهدارید، نسبت به زمانی که از نظر جسمی وضعیت خوبی ندارید، کمتر مضطرب و افسرده خواهید شد. ورزش کردن از نظر روحی اضطراب را کاهش می دهد، سبب بهبود عملکرد در مدرسه شده، تمرکز و حافظه را تقویت می کند، افسردگی را از بین می برد، اعتماد به نفس را افزایش می دهد و حتی باعث بیشتر شدن خلاقیت می شود. و بالاخره ورزش نیرو و نرمی و قدرت بدنی را افزایش می دهد و مقاومت دستگاه قلبی- عروقی را زیادتر می کند.

 

تغذیه سالم داشته باشید

 

استرس به روش های گوناگون بر افراد تاثیر می گذارد که از شمار آنها می توان به نوع تغذیه، تغییردر رژیم غذایی، حضور در مکان های پر جمعیت و شلوغ، بی نظمی و خستگی مفرط اشاره کرد. وقتی تغذیه مناسب باشد و ساعات خواب تنظیم شود، بدن آمادگی بیشتری برای روبه رو شدن با فشار روانی پیدا خواهد کرد. یک رژیم غذ ایی متعادل که در آن مواد لازم رعایت شده باشد در کاهش استرس نقش اساسی دارد.

 

مدیریت زمان داشته باشید

 

بسیاری از افراد محدودیت های زمانی را به عنوان یکی از مهم ترین منابع استرس خود ذکر می کنند. درست مثل کم کردن وزن که نیاز به تغذیه به جا و ورزش دارد، عادت اجرای الویت ها و مدیریت شخصی هم محتاج رعایت حق تقدم در کارهاست.از نشانه های ضعف در مدیریت زمان می توان به تعجیل دایمی و دستپاچگی- دیر رسیدن همیشگی- احساس کمبود انگیزه و انرژی- عصبانیت- به پایان نرساندن کارها و.. اشاره کرد. زمان یکی از مهم ترین مهارت هایی است که انسان برای موفقیت در انجام هر کاری به آن نیاز دارد.مدیریت زمان رابطه مستقیم با تعیین اهداف کوتاه مدت و درازمدت در زندگی دارد. ابتدا باید فعالیت هایمان را الویت بندی کنیم. هرچه بیشتر از اهداف و ارزش هایمان مطلع باشیم بهتر می توانیم آنطور که دوست داریم و به آن معتقدیم زندگی کنیم. انسان باید بداند که از زندگی چه می خواهد و سپس برای رسیده به آن برنامه ریزی کند.

منبع: تبیان


نوشته شده در تاريخ 2015-04-17 توسط kanonshahin
رپورتاژ
انتخاب جراح بینی - بهترین جراح بینی
شناخت کلی از محصولات فلزی و انواع آن
جشن عروسی
همه چیز درباره جراحی زیبایی بینی
جراحی زیبایی سینه و پروتز
دوربین مداربسته دیجی همکار
آیا گنج یاب ها شبیه فلزیاب و طلایاب هستند؟ - شرکت فلزیاب تیوا
جدیدترین تجهیزات تالار
دوربین مداربسته
چاپ کتاب در یک ماه با هزینه زیر یک میلیون تومان
پاسخ به 7 سوال رایج در مورد عصب کشی دندان
پذیرش مقاله در مجلات معتبر ISI و اسکوپوس
طرز تهیه روغن خراطین
معرفی دینگ و ذکر تفاوت‌ها
تاریخچه تغییر سرمربی در تیم استقلال تهران
زمان دقیق شرف الشمس در سال ۹۷ چه زمانی است؟
انجام پایان نامه مدیریت
نمایندگی برندها در ایران
روش انتخاب اسباب بازی مناسب کودکان
سامانه جامع مشاغل شهرری

لینک های مفید
آموزش مجازی | تور مسافرتی | خودرو | تور استانبول |

قدرت گرفته از : پانا بلاگ